Motor leírása
Végsebessége: 160 km/h-ig van számozva, szélcsendben autópályán egyszer akasztotta kb. 170-ig. Utazósebessége 110-120 km/h, 140 fölött már a felső tartományban pörög a motor, így mindig csak rövid ideig mentem vele ennyivel. Gyorsulása 6,5 - 7 másodperc.
Fogyasztása: kb. 4,6 liter vegyesen, aminek nagyobb része autóút és autópálya. 280 km után ajánlatos tankolni.
Költségek: meglepően alacsony a fix költsége, éves biztosítása 5.912 Ft, a teljesítményadó 6.105 Ft egy évre.
Szerviz, karbantartás: szezon elején kötelezően megkapta a MOTUL 5100 4T 10W50 olajat és olajszűrőt. Előző tulaj próbálta más minőségi olajjal is, de MOTUL olajjal megy a legjobban. Nagyobb javításra nem volt nálam szüksége, tavaly új Exide akkumulátort kapott és új légszűrőt, most tavasszal pedig kuplunglamella volt cserélve. Az oldal alján részletes szervizlista található.
Tavasztól őszig zárt udvarban, ponyvával letakarva van tartva, télen pedig garázsban volt. Indításnál fél, egy percig szoktam melegíteni, amíg fel nem pörög a motor. Hidegebb időben a manuális szivatóra is szükség van.
Műszaki állapot:
-
Motorblokk: szép hangja van, nincsenek zörgő hangok, nem jön kék vagy fekete füst a kipufogóból. A több mint 80.000 km a többi eladó motorhoz képest soknak tűnhet, de aki ismeri a típust és a márkát, az tudja, hogy megfelelő karbantartás mellett még 200.000 km fölött sincs probléma egy Honda blokkal. "Honda, nincs vele gondja."
-
Kormány, rugóstagok: Könnyen kormányozható, nem szorul, kormánycsapágy nem kopog, lötyög. Teleszkóp jól csillapít, nem folyik belőle az olaj. A jó rugózásnak és a széles gumiknak köszönhetően a nagyobb kátyúkat is jól veszi.
-
Váz, idomok: sérülés, görbülés nincs a vázon és az idomokon. Bukócső jobb oldalán van súrlódás, ami még az előző tulajnál keletkezett. Emlékeim szerint vagy garázsból kiállásnál történt, vagy eldőlt a motor, elcsúszás esetén nagyobb lenne a sérülés. Festése még mindig nagyon szép, főleg a tankon, azt mindig kiemelten políroztam fekete festékes polírral és nano keményviasszal. Rozsda szerencsére nincs a motoron, csak a gyári kipufogó belső részén van valamennyi rozsda, ami ugye nem is látszódik, de az is csak felületi, nem olyan "lepattogós" rozsda, mint egy robogó kipufogóján.
-
Fékek: mivel 110-120 km/h az utazósebessége, és stílusából adódóan ritkán húztam csak neki, így a tárcsa és a betétek is még jó állapotban vannak.
-
Gumi, kerekek: a gumik már nincsenek olyan jó állapotban, az első közepes állapotban van (Dunlop), még mélyebbek a barázdák rajta, de a hátsót valószínű cserélni kell a jövő nyári műszakira (Heidenau). A hátsó gumi is inkább középen val elkopva, az oldalán még jó mélyek a barázdák, így a kanyarokat biztonságosan veszi. Kerekek stabilak, nem lógnak, egyenesen, egy nyomvonalon járnak.
-
Lánc: mint ahogy a képeken is látszik jó állapotban van a lánc, lánctisztítóval tisztítva és Valvoline spray-vel kenve. Megnyúlva sincs nagyon, a 6 rovátkából a 3.-nál van a láncfeszítő.
-
Forgó, mozgó alkatrészek, mint sztender, lábtartó, fék- és kuplungkar könnyedén mozognak, téli tárolás előtt be voltak olajozva. Téli tároláskor havonta mindig mentem vele pár kilométeres, karbantartó körutat, illetve az akkumulátor is havonta töltve volt.